esmaspäev, 11. märts 2019

Look at your calendar and realize that 'someday' is not in there




Ma olen täheldanud, et paljud inimesed, kes on elavad emotsioonide ajel, ei oska oma emotsioone ära tunda. Neil pole õrna aimugi kas neid valdab viha või armastus. Või noh ehk see on liiga äärmuslik, mingusugune aimdus neil inimestel ikka on kus suunas nende aju tüürib. Kuid täpsemalt kirjeldust kui hea või halb emotsioon neilt tihtilugu ei ole. Ja see ei tundugi nende jaoks kuigi oluline olevat emotsioonidest aru saada. Emotsioonid on nende jaoks lihtsalt keskkond kus nad viibivad ja nad lihtsalt ei usu, et neil on võimu seda ‘keskkonda’ muuta. Kindlasti mäletad mõnd situatsiooni, kus su vastas on inimene, kes on ilmselgelt viha hoos ja sa ütled talle need kaks heatahtliku sõna ‘rahune maha’, mulle peale viha hunnik digimuutub raevu pesaks ja karjub sulle vastu kõigest kõrist ‘ma olengi rahulik!’. See on kõige ilmselgem näide sellest, kui raske on paljudel ära tunda oma emotsioone. Kuid enamasti pole see nii ilmselgelt sulle näkku karjuv vastuolu. Sellised emotsioonidel kulgevatel inimestel on raske aru saada kui neid juhib kadedus või jälestus. Veelgi raskem on neil oma emotsioone kontrolli all hoida. Ja kuidas see saakski võimalik olla, kui sa isegi ei tea, mis emotsiooniga on tegemist. Ma arvan, et on väga kasulik õppida ära tundma oma emotsioone juba varajases lapse eas. Sest ma näen nii paljudel seda probleemi, kuidas nende emotsioonid kontrollimatult kasvatavad võimu nende elude üle. Emotsioonid on kasulikud, kuid ära anna neile piiritut kontrollimatut vabadust… mediteeri.



Mind tohutult häirib see ütlemine, et ajateenistus teeb poistest mehed. No eks selles ole mingi tõetera ka sees, sest paljud kes seal käinud on rääkinud, et kui palju nad sealt on õppinud ja see on teinud neist teised inimesed. Kuid minu meelest on see periood noore inimese elus, kus igast poisist saab mees. Lihtsalt sõltuvalt keskkonnast saavad neist erinevat sorti mehed. See hiline puberteedi iga on aeg mil me kõik otsime selgust oma elus ja hakkame selgust looma sellest, kes me siis tegelikult oleme. Ja seda maailmapilti koostame me sellest mis meie ümber on. Ja öelda, et ainult ajateenistus on selleks sobiv keskkond on minu arvates lihtsalt absurdne. Argumendid sellele on, et sõjavägi õpetab distsipliini ja kamraadsust ja respekti jne jne. Tõsi, see tõesti soodustab nende aspektide omastamist noore inimese elus, kuid väita, et see tuleb ainult ajateenistusest ei pea paika. Ja minu arvates, kui sul selleks ajaks juba pole nende omaduste suhtes vähemalt mingeid algeid oma maailmapildis siis pole suurt lootust, et ka ajateenistus neid sinusse süstida suudab. Ma ei alaväärtusta nende meeste elu muutvaid kogemusi ja arusaamisi, mis nad ajateenistuse käigus on saanud ja mis on neist teinud need mehed kes nad täna on. Ma lihtsalt ütlen, et elu muutvad arusaamad ja kogemused tulevad sõltuvalt sellest, kus sa viibid ja need on iga ühele erinevad.  

[Redacted by request from РОСКОМНАДЗОР]


Hops!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar