Miks küll Spotify
on niivõrd halb ennustamaks, mis muusika mulle meeldib. Iga nädal moodustab ta
mulle pika playlisti ja enamasti pole seal ühtki lugu mis vääriks lisamist minu
isikliku playlisti. Kuid miks ometi? Ma olen algoritmile andnud ju sadu näidiseid
millelt õppida minu muusikamaitset. Ja kaasaegsed masinõppe vahendid on üsna
edukad kõige muu ennustamisel. Ma arvan, et probleem on endiselt selles, et
inimesed peamiselt klassifitseerivad muusikat žanridesse. Ma isiklikult
loobusin žanride kasutamisest aastaid tagasi, sest ma teadsin et need ei tööta
minu puhul. Ma ei saanud enam öelda, et mulle meeldib metal muusika, sest
maailmas on liiga palju sitta metalit ja ma ei taha end kõige sellega seostada.
Lisaks on tuhandeid alažanre, mis teeb kõige selle liigitamise mõttetult
keeruliseks ja keegi täpselt enam ei tea, mille järgi nad neid liigitavadki. Ja
ka rohkem alaklasse ei tee ennustust paremaks, kuna igas alaklassis on
proportsionaalselt sama palju sitta muusikat kui ülemklassis. Kuid mis on siis
need kriteeriumid, mis teevad muusika minu jaoks nauditavaks. Ma arvan, et
muusika koosneb neljast elemendist: Rütm, tämber, meloodia ja dünaamika.
Rütmist on üsna lihtne aru saada valsi takt ja neli neljandikku või liikuv vaba
jazz rütmivaheldus. Järsk ja pausidega hakitud hüplemine või voolav sujuv
liuglemine. Lisaks paneks ma selle elemendi sisse ka ppm ehk siis kiiruse.
Tämber pole ainult lauljale kuuluv omadus. Kõigil instrumentidel on tämber. Ma
klassifitseerin ka inimhäält lihtsa instrumendina. Sama lugu mängituna viiulil
või klaveril ei ole minu jaoks võrdväärsed. Meloodia on lihtsalt toonide
järjestus korrapäraselt seatuna. Helistik on oluline ja muusik peab teadma mis
on selles helistikus võimalik ja mis mitte. Suurim viga mida ma muusikas kohtan
on see kui muusik üritab mõnd harmoonilist minoori mängida justkui see oleks
C-duur. Muusik mängib küll kõiki noote selles helistikus, kuid tal pole taju
sellest, kuidas see helistik tahab loomulikult käituda. Dünaamikat kirjeldaksin
ma kui kõikide instrumentide panust antud muusikapalasse. Kui vali on iga
instrument ja kas see on läbivalt kogu muusikapala või ainult strateegilistes
kohtades. Dünaamika pole ehk kõige õigem sõna seda kirjeldama, kuna paljud
võtavad seda sõna instinktiivselt kui rütmi ja meloodia vahelduvust, kuid siin
kasutan ma seda veidi teises tähenduses. Aga ma ei osanud hetkel paremat sõna
välja mõelda. Ma arvan, et muusikamaitseid saaks palju täpsemalt kirjeldada
kasutades neid nelja tegurit.
Kuningate ja
aadlike aeg on läbi. Kõik kodanikud on seaduse ees võrdsed. Vähemalt seda
ütlevad meile aadlikud. Aadli süsteem pole kuhugi kadunud, see lihtsalt peidab
end veidi teistes kohtades. Kuigi poliitikas ei päri keegi omale positsioone
enam oma suguvõsa järgi, on endiselt siiski suguvõsad just need, kes teevad
poliitikat. Bush, Kennedy, Clinton, Romney jne. (CPG Grey tegi selle kohta hea
video https://www.youtube.com/watch?v=ig_qpNfXHIU
soovitan ka teisi selle seeria videosid) Ja mitte ainult valitsus pole aadlike
perekondi täis, peamine perekondade lahing käib firmades. Ja asutused pole ka
piiratud valitsemise perioodidega nagu demokraatlikud valitsused. Firmad on
peamiselt diktatuurid. Ja isegi kui firma direktoril ei õnnestu firmat oma
sugulastele pärandada, siis firma iseenesest käitub poliitilisel ja
ärimaastikul kui aadliku perekond. Firmal on oma loss ja kindlus (tehas ja
peakontor), oma valdused ja maavarad (infrastruktuur ja materjalid), talupojad
ja sõdurid (kliendid ja töötajad). Ja kuigi aadlikupere (firma) pole
kuningakoja (valitsuse) liige, peavad mõlemad siiski pidevalt suhtlema ja
kokkuleppele saama. See on illusioon, et võim on rahva käes, sest rahval pole
võimu firmade üle. Enamik isegi ei tea, et firmad on need kes tegelikult
seadusi teevad ja poliitikute valimiskampaaniaid toetavad. Tänapäeva
aadlikefirmad on väga spetsiifilised. Kelle käes on nafta või raud või
prügivedu. Ja kui aus olla, siis ma arvan, et see aadli süsteem on väga hea
süsteem.
Long overdue!
Hops!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar